در جشنواره بین المللی کتاب مادرید ، پروژه یونسکو "تفلیس - پایتخت جهانی کتاب" با غرفه مخصوص خود ارائه و چندین نشست کاری برگزار شد.

در جشنواره بین المللی کتاب مادرید، پروژه یونسکو "تفلیس - پایتخت جهانی کتاب" با غرفه مخصوص خود ارائه و چندین نشست کاری برگزار شد. نینیا ماچاواریانی، رئیس پروژه "تفلیس - پایتخت جهانی کتاب" در این مورد گفت: "جشنواره بین المللی کتاب مادرید از نظر جلسات کاری و برنامه ریزی همکاری های آینده بود و من چندین نشست مهم برگزار کرده ام که باعث تقویت بیشتر روابط کاری خواهد شد. همچنین درخصوص موضوع مهم حضور گرجستان با یک غرفه ملی در جشنواره بین المللی کتاب گوادالاخارا سال ۲۰۲۲ که بزرگترین جشنواره اسپانیایی زبان  در جهان است، تصمیم گیری شد".

در پنلی که در چارچوب جشنواره کتاب مادرید برگزار شد، نه تنها پروژه "تفلیس پایتخت جهانی کتاب" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش آن شنیده شد، بلکه در مورد همکاری های آتی نیز صحبت شد. به طور خاص، در فوریه سال آینده، پایتخت های کتاب تفلیس و گوادالاخارا به طور مشترک برنامه  تبادل نویسندگان را اجرا می کنند که در قالب آن پروژه یک نویسنده مکزیکی در تفلیس و یک نویسنده گرجی در مکزیک که بر روی کتاب های جدید خود کار کار خاهند کرد.

میهمان جشنواره کتاب مادرید امسال شهر گوادالاخارا بود که بعد از تفلیس، در ماه آوریل ۲۰۲۲، عنوان پایتخت جهانی کتاب را خواهد گرفت.

https://imedinews.ge/ge/kultura/۲۲۲۶۹۱/madridshi-tsignis-saertashoriso-pestivalze-saqartvelo-erovnuli-stendit-pirveladaa-tsarmodgenili

کد خبر 9418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =